Vi genomför smarta helhetslösningar för hämtning och retur. Våra superkrafter är vårt tekniska försprång och vår erfarenhet av integrationer som skräddarsys för kunderna.

 

Kontakta oss

Smarta skåp kopplade med smarta tjänster för smartare upphämtningar och avlämningar

Smartbox är en användarvänlig lösning utvecklad i samarbete med ledande detaljhandelsoperatörer som passar för för nästan alla slags upphämtningar och avlämningar. Våra skåp finns i olika storlekar och kan även anpassas både när det gäller total storlek och antal skåp för att husera varor som varierar i storlek, från nycklar till rullstolar.

Att använda Smartbox är enkelt

1 Du kommer överens med kunden när produkten ska kunna hämtas från Smartboxen.

2 Produkten lämnas i skåpet.

3 Kunden får upplåsningskoden i ett sms och kan hämta ut produkten när det passar dem.

4 Uppgifterna om hämtning som kunden gjort uppdateras i loggen som tjänsteleverantören kan följa via Smartbox Cloud.

5 Det går att skicka en påminnelse till kunden via Smartbox
Cloud.

Förbättrar verksamhetens effektivitet | Möjliggör tilläggsförsäljning | Ökar kundnöjdheten

  • Kostnadseffektivt
    • För en tjänsteleverantör kan Smartbox frigöra resurser som kan användas till kärnverksamhet och utveckling av verksamheten
  • Möjliggör längre öppettider
    • Den hållbara och pålitliga automaten kan placeras inomhus eller utomhus
  • Möjliggör tilläggsförsäljning
    • Meddelandet som skickas till kunden innehåller upphämtningsinstruktioner samt en unik upphämtningskod, och fungerar även som en marknadsföringsplattform som kan användas för att informera kunden om till exempel nya eller relaterade produkter
    • Marknadsföringsmaterial och specialerbjudanden kan också placeras fysiskt i skåpet tillsammans med köpet
  • Användarvänligt
    • Apotekspersonal placerar paketet i skåpet och anger kundens telefonnummer på pekskärmen
    • Kunden får ett meddelande med en unik kod och upphämtningsinstruktioner
    • Kunden anger eller skannar koden vid skåpet och hämtar sin beställning
  • Fungerar som det är eller integrerat i kundens bakgrundssystem
    • Tjänsteautomaten kan alltid integreras i kundens bakgrundssystem
    • Vi har genomfört tiotals lyckade integrationer för aktörer inom olika branscher
    • Automaten fungerar smidigt som en del av de system ni redan använder
  • Förlängbar med extra moduler
    • Om kapacitetsbehovet ändras kan man senare förlänga med extra moduler för mer skåputrymme
    • Kan kopplas med extra tjänster:
      • Kontaktlös upphämtning med en QR-kod
      • Olika betalningsalternativ
      • Enkel personalinloggning med ID-taggar
      • Fjärrhantering av skåp
      • Insamling av feedback från kunder
      • Kundmärke tryckt på automaten
  • Våra kunder är exceptionellt nöjda
    • Genomsnittet för över 50 000 kunders återkoppling är 3,9/4
    • Mer än 50 % av våra 30 000 kunder har gett oss feedback, vilket ligger över branschnormen
    • Apotek har rapporterat en ökning av sina kundnöjdhetspoäng efter att ha
      börjat använda Smartbox
    • Kunderna uppskattar användarvänligheten, bekvämligheten, de utökade servicetimmarna och vår nya ”hands-free”-upphämtningsfunktion

Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation gällande kapacitetsbehov och behov av servicenivå!

Vi erbjuder en mängd färdiga lösningar, skräddarsydda lösningar och integrerade lösningar, som allihop senare kan förlängas med fler skåp och kopplas ihop med olika tjänster.

Smartbox – lösningsleverantören som innoverar på ett nytt sätt

  • en utvecklare som reagerar smidigt och förstår kundens behov
  • ett årtiondes erfarenhet och försprång inom branschens programlösningar
  • förbättras och förbättrar sina tjänster och sin teknologi hela tiden
  • våra referenser inkluderar toppföretag inom flera olika branscher
 

Kontakta oss

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Mer information och offerter

Jorma Rajala
Jorma.rajala@smartpickbox.com
+46 40 541 9497

Satu Niemelä
satu.niemela@smartbox.fi
+358 40 536 3486