Tekant on pystynyt laajentamaan palveluaikojaan Smartbox noutoautomaatin avulla

Tekant on oululainen mopojen varaosia myyvä yritys. Yrityksellä on myymälä ja noutovarasto Oulun Ruskossa, sekä erittäin suosittu verkkokauppa. Ruskon noutovarastossa on ollut vuoden ajan käytössä Smartbox noutoautomaatti, joka on nimetty mopomaatiksi. Sitä hyödynnetään noutovaraston tilauksia varten ja se palvelee siis paikallista asiakaskuntaa. Asiakkaat pystyvät tilaamaan tuotteet verkkokaupasta ja valitsemaan noudon noutovarastosta, jolloin tuotteet asetetaan automaattiin asiakkaan noutoa varten. Tekantin lupaus on, että noudoista mopomaatilta, tuotteet ovat noudettavissa tunnin sisällä tilauksesta.

Tekantin Smartbox automaatti toimii myös heidän myymälän aukioloaikojen ulkopuolella 24/7 joka päivä. Myymälä on auki arkisin klo 12.00-17.00, joten automaatilla Tekant pystyy tarjoamaan laajennettua palveluaikaa asiakkailleen. Myymälän aukioloaikojen ulkopuolella asiakas pääsee asioimaan automaatilla sähköisen ulko-ovenohjauksen avulla. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaalle lähtee noutoautomaatin noutoviestin yhteydessä koodi, jolla avata automaatti, sekä ulko-ovi. Ulko-ovessa on siis numeronäppäimistö, mihin koodi näppäillään ja näin pääsee sisälle tilaan, jossa automaatti on.

Mopomaatti-pakettiautomaatti on otettu todella lämpimästi vastaan ja on koko ajan käytössä enenevässä määrin. Automaatti istuu tehokkaasti toimintaamme ja tukee verkkokauppaa hyvin. Lähestulkoon koko liiketoimintamme perustuu verkkokauppaan. Kuitenkin meillä on paikallisia asiakkaita varten pieni noutovarasto. Tämä on kuitenkin todella pieni osa liiketoimintaamme ja noutovaraston aukioloajat ovatkin tämän takia varsin supistetut, josta saamme jatkuvasti palautetta. Mopomaatti on tuonut tähän ongelmaan apua, kun se palvelee asiakkaitamme tehokkaasti kellon ympäri, joka päivä.

Teemu Kuisma, toimitusjohtaja Tekant Oy

Asiakaskyselystä selviää, että automaatti on otettu asiakkaiden keskuudessa ilolla vastaan

Tekant järjesti palautekyselyn automaatista asiakkailleen kesän alkupuolella. Palautekyselyyn vastasi 50 satunnaista asiakasta, jotka olivat käyttäneet automaattia. Tulokset olivat erittäin positiivisia, sillä 100% kyselyyn vastanneista suosittelisi mopomaattia kaverille ja yleisarvosanaksi automaatista muodostui 4,9/5.

Palautekyselyssä oli myös mahdollisuus jättää kirjallista palautetta automaatista. Automaatti sai paljon kiitosta siitä, että se mahdollistaa noudon aukioloaikojen ulkopuolella, myös viikonloppuisin. Myös tilauksien nopea toimitus automaattiin ja se, että automaatilla ei tarvitse jonotella, saivat kehuja asiakkailta.

Tekant jakaa huiman määrän tilauksia kuukaudessa automaatin avulla

Tekantin automaatista jaellaan kuukaudessa keskimäärin n. 300 tilausta. Joinain päivinä automaatilta jaetaan enemmän tilauksia kuin tiskiltä. Automaatilla siis säästetään samalla työntekijöiden aikaa ja tarjotaan asiakkaille laajennettua palveluaikaa.

Itse automaatin käyttöliittymä on simppeli ja helppokäyttöinen, jota uusi työntekijä oppii käyttämään todella lyhyen perehdytyksen jälkeen.

Teemu Kuisma, toimitusjohtaja Tekant Oy

Tekant laajentaa Smartbox automaattia lisälokeroilla

Tekant lähti liikkeelle 32-lokeroisella automaatilla. Automaatin käyttö on kuitenkin ollut niin suurta, että yritys päätti laajentaa automaattiaan lisälokeroiden muodossa. Smartbox automaattia on helppo laajentaa jälkeenpäin ja lisälaajennuksiin asiakas voi päättää lokeroiden koot ja määrän. Tekantille tehtiin kaksi erillistä lisämoduulia, joissa on yhteensä 18 lokeroa eli lokeroiden määrä nousee viiteenkymmeneen.

Sulje lomake Ota yhteyttä

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.