Ratkaisumme

Smartbox on älykäs nouto- ja palautuspiste, josta hyötyvät sekä sekä asiakas että palveluntarjoaja. Yrityksen tai organisaation näkökulmasta Smartbox vähentää ruuhkia, parantaa asiakaskokemusta, mahdollistaa aukioloaikojen pidentämisen ja luo mahdollisuuden henkilöresurssien käytön tehostamiselle.

Asiakaskokemus paranee merkittävästi, kun tuotteen voi viedä tai noutaa itselle sopivaan aikaan. Smartbox avaa lisäksi mahdollisuuden tuotteidesi kekseliääseen markkinointiin – halutessasi voit asettaa lokeroon lisätarjouksen, lahjan tai muun edun. Kaiken kaikkiaan Smartbox parantaa asiakastyytyväisyyttä, sitouttaa asiakasta ja mahdollistaa asiakastyytyväisyyden mittaamisen sekä asiakaspalvelun kehittämisen.

Räätälöimme tuotteemme jokaiselle asiakkaalle erikseen, ja ennen kaikkea ohjelmisto-osaamisemme vuoksi pystymme integroimaan Smartbox-lokerot lukuisiin asiakkaidemme järjestelmiin.

Apteekit

Smartbox-noutoautomaatit suunniteltiin alun perin yhteistyössä apteekkien kanssa helpottamaan etenkin verkkoapteekkiasiakkaiden asiointia. Tänä päivänä olemme ylpeitä voidessamme palvella liki sataa apteekkia ympäri Suomen. 

Olemme vasta lanseeranneet kaksi erityisesti apteekkiasiakkaiden asiointia helpottavaa, olemassa olevaan automaattiinkin vaivattomasti jälkiasennettavaa uudistusta: kylmäsäilytystilan mahdollistamaan myös kylmäsäilytystä vaativien lääkkeiden noudon sekä QR-koodinlukijan mahdollistamaan kosketusvapaan automaatin täyttämisen ja tilausten noutamisen.

Autoala

Olemme yhteistyössä Enerius Software Oy:n kanssa kehittäneet täysin uudenlaisen autohuoltoasiakaspolun digitalisoivan ratkaisun, jossa yhdistyy avainautomaatit ja asiakkaan ja autohuollon täysin räätälöitävissä olevat omat käyttöliittymät. Ratkaisu parantaa huoltoliikkeen operatiivista tehokkuutta, mahdollistaa huoltoasiakkaalle kohdennetun lisämyynnin ja sekä tehostaa asiakaspalvelua että kasvattaa tyytyväisyyttä. 

Autoalalla toteutetut tutkimukset* osoittavat, että jopa 80 % huoltoasiakkaista käyttäisi automaattia todennäköisesti tai erittäin todennnäköisesti, mikäli sellainen olisi tarjolla. Lisäksi tutkimukset osoittavat selvän yhteyden asiakastyytyväisyyden ja asiakasuskollisuuden välillä: tyytyväiset asiakkaat palaavat liikkeeseen myöhemminkin. 

Koronan myötä olemassa olevien autoalan automaattien käyttökapasiteetti on kasvanut jopa viisinkertaiseksi, ja automaattien suosion uskotaan kasvavan myös muilla toimialoilla.

Rautakaupat

Rautakaupat olivat apteekkien ohella ensimmäisiä toimialoja, jotka halusivat tarjota asiakkailleen jonotusvapaata, erilaisten tuotteiden noutomahdollisuutta Smartbox-automaattien avulla. 

Business park

Automoimalla aulapalveluiden postinhallintaa voidaan merkittävästi sekä tehostaa resurssien käyttöä että parantaa asiakaskokemusta. ISS:n Smartbox-automaattien käyttökapasiteetti on erinomainen samoin kuin asiakkaiden antama palaute.

Avainhallinta

Automaattien käyttäminen avainhallintaan soveltuu kaikenkokoisille toimijoille kaupungeista kuntiin, sairaaloista kouluihin sekä turvallisuustoimijoista lukko- ja huoltoliikkeisiin. 

Painotalot

Granon Tampereen toimipiste oli ensimmäinen painotaloasiakkaamme. Osalla Granon asiakkaista, esimerkiksi rakennusalan asiakkailla, on tarve noutaa erilaisia painotuotteita myös normaalien aukioloaikojen ulkopuolella. Granon asiakkaat ottivat noutoautomaatin nopeasti omakseen, ja Tampereen lisäksi Smartbox-noutoautomaatteja on otettu käyttöön myös Granon toimipisteissä Hämeenlinnassa, Kuopiossa, Espoossa, Jyväskylässä, Helsingissä, Kouvolassa, Lahdessa, Oulussa ja Turussa. 

Kunnat, hoitotarvike- ja apuvälinejakelu

Noutoautomaattien käytöstä lakisääteisten hoitotarvikkeiden ja/tai apuvälineiden jakeluun on saatu erinomaista palautetta niin kunnilta kuin kuntalaisiltakin. 

Esimerkiksi Oulussa viikoittainen palveluaika on saatu kasvatettua roimasti sijoittamalla Smartbox-noutoautomaatti ympäri vuorokauden auki olevaan Oulun Kaupunginsairaalan pääaulaan. 

Kuusamossa puolestaan noutoautomaattia käytetään sekä hoitotarvikkeiden että apuvälineiden jakoon, minkä mahdollistaa täysin asiakkaan tarpeisiin räätälöitävissä oleva automaatin koko ja lokeromäärä. 

Käyttökokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia: on koettu, että automaatti tehostaa merkittävästi henkilökunnan työajan käyttöä, kun päivystysluonteisen jakelun sijaan henkilökunta voi täyttää automaatin ennakoivasti silloin kun siihen on parhaiten aikaa, vapauttaen resursseja henkilökohtaiseen palveluun tai muihin tehtäviin. Lisäksi kuntalaisille tarjottu palvelu paranee merkittävästi, kun tuotteiden noutaminen on mahdollista ilman jonottamista jopa 24/7. 

Pesulat

SOL Pesulapalvelut – Iso Omena Box

Näin helppoa on puhtaiden tekstiilien haku SOL Pesulapalveluiden pisteestä Espoon Iso Omenasta!1. Asioi Iso Omenan 2. kerroksessa SOLin Pesulassa ja jätä pestävät tekstiilit2. Saat ilmoituksen tekstiviestitse kun puhtaat tekstiilisi ovat haettavissa 3. Näppäile tekstiviestistä löytyvä koodi Iso Omenan aulasta löytyvään automaatiin4. Nappaa puhtaat tekstiilisi ja lähde hymyillen kohti seuraavia seikkailuja!Puhtaat tekstiilit voit noutaa Iso Omenan aukioloaikojen mukaan!

Julkaissut SOL Pesulapalvelut Oy Maanantaina 6. tammikuuta 2020

Sijoittamalla Smartbox-automaatin esimerkiksi kauppakeskukseen, voidaan tarjota loppuasiakkaille helppoa, pitkien aukioloaikojen asiointia hyvien kulkuyhteyksien päässä. Kauppakeskuksiin asennetut automaatit ovat myös kustannustehokas tapa testata kysyntää investoimatta uuteen toimipisteeseen. 

Tampereen Ratinan kauppakeskuksessa pesula-asiakkaita palvelee Kalevan Pesulan Smartbox-automaatti, ja Espoon Isossa Omenassa pesulapalveluasiakkaita palvelee SOL:lle räätälöity Smartbox-automaatti.

Tulossa

Tulossa ulkokäyttöön soveltuva avaintenhallintarobotti.

Kysy lisää:
seppo.kangas@smartbox.fi, 050 4252 123