Kirjastot

Noutoautomaatin avulla kirjastot pystyvät turvaamaan välttämättömän asioinnin asiakkaille pandemian aikana. Sen avulla voidaan hoitaa kirjojen noutoa ja palautusta. Pandemia-ajan lisäksi myös tulevaisuutta ajatellen noutoautomaatti on loistava investointi. Sen käyttö lisääntyy kokoajan eri aloilla ja sen avulla saadaan vapautettua työntekijöiden aikaa. Lisäksi asiakkaat todella pitävät automaatin käytöstä, meidän asiakaspalautteemme on tällä hetkellä 3,9/4. Asiakaspalaute on kerätty yli 40 000:lta Smartbox automaattia käyttäneeltä henkilöltä.

Automaatti on kehitetty periaatteesta, että sen käyttö olisi mahdollisemman helppoa loppukäyttäjälle. Automaatin täyttö ja sieltä tuotteen noutaminen onnistuu hygieenisesti QR-koodilla tai numerokoodilla. Automaatti saadaan räätälöityä täysin kirjaston tarpeiden mukaan ulkonäön, muodon ja lokeroiden määrän ja koon myötä. Noutoautomaatin saa sijoitettua esimerkiksi tuulikaappiin, jolloin on mahdollista ottaa käyttöön automaattinen ulko-oven ohjaus, jolla saadaan automaatti palvelemaan jopa 24/7. Kirjastot voivat asettaa noutoautomaatin myös esimerkiksi kauppakeskukseen, josta asiakkaat voivat noutaa lainatut kirjat. Tällöin kirjojen vienti automaattiin onnistuisi vaikkapa kirjastoauton toimesta. Tällä tavoin saataisiin kirjastojen palvelualuetta laajennettua.

Ohjelmisto-osaamisemme myötä meiltä onnistuu integroida Smartbox noutoautomaatti osaksi asiakkaidemme taustajärjestelmiä. Lisäksi kirjastojen noutoautomaattiin onnistuu saada myös palautuslaatikko, jonne asiakkaat voivat palauttaa kirjansa.

Havainnekuva isosta kirjastojen lainaus- ja palautuspisteestä. Automaattiin saadaan kirjaston itse haluamat teippaukset, jotka luodaan yhdessä suunnittelijamme kanssa. Havainnekuvasta puuttuu erillinen palautuslaatikko, mikä on saatavilla kirjastojen automaattiin.

Smartbox ominaisuudet

Smartbox automaatti saadaan räätälöityä aina täysin asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Alla esimerkkejä noutoautomaatin ominaisuuksista.

Asiakastyytyväisyys huippuluokkaa

Huomioitavaa on myös, että asiakkaat todella pitävät noutoautomaatti ratkaisusta, sillä asiakaspalautteemme on huippuluokkaa. Olemme keränneet palautteen yli 40 000 asiakkaalta ja palautteen keskiarvo on 3,9/4.

Automaatin käyttöönotolla voidaan siis parantaa logistiikkaketjun sujuvuutta ja asiakaskokemusta huomattavasti ja näin tehostaa koko palvelukokonaisuutta.

Huikea asiakastyytyväisyys

Automaattien asiakaspalautteen keskiarvo (3,9/4)