Miten Smartbox toimii?

Smartboxia käyttävän yrityksen tai organisaation edustaja jättää tuotteensa Smartbox-noutoautomaatin lokeroon. Vastaanottaja saa tekstiviestinä avauskoodin ja noutaa tuotteen lokerosta silloin, kun se hänelle sopii. Smartboxia voidaan käyttää myös tuotteiden jättöön. Esimerkiksi puhelimensa huoltoon tuova asiakas voi sopia puhelimen jättämisestä Smartbox-lokeroon. Lokero avautuu koodilla, jonka asiakas saa tekstiviestinä puhelimeensa.

Lisäpalveluna lokero voidaan avata myös skannaamalla niin ikää tekstiviestinä tuleva QR-koodi, jolloin asiakkaan ei tarvitse koskettaa automaattia.

Tarvittaessa automaattia voidaan käyttää myös siten, ettei asiakkaan tarvitse koskettaa lokerikkoon ollenkaan. Tällöin asiakas saa tekstiviestillä QR-koodin, ja lokero avautuu, kun QR-koodin näyttää Smartboxissa olevalle lukijalle.

Smartboxin käyttö sujuu helposti

1 Asiakkaan kanssa sovitaan, millä aikavälillä tuote on noudettavissa Smartboxista.

2 Tuote jätetään lokeroon.

3 Asiakas saa avauskoodin tekstiviestinä ja voi noutaa tuotteen, kun se hänelle sopii.

4 Kun asiakas on noutanut tuotteen, tieto noudosta päivittyy lokiin, jota palveluntarjoaja voi etänä seurata.

5 Asiakkaalle voi lähettää halutessaan etähallintapalvelun kautta muistutusviestin.

Esimerkkejä erilaisista automaateista

Automaattia hallitaan Smartbox Cloud -etähallintapalvelun avulla

Smartbox automaattia hallitaan Smartbox Cloud -palvelun avulla. Se on Smartboxin itse kehittämä helppokäyttöinen etähallintapalvelu. Kun Smartbox otetaan käyttöön, annetaan yritykselle käyttäjätunnukset palveluun. Palvelun avulla hallitaan automaattia ja sen lokeroita. Palvelusta näkee tyhjät ja varatut lokerot ja sen avulla voidaan varata lokero asiakasta varten. Cloudista pystyy myös näkemään lokeroiden tarkat lokitiedot. Smartbox automaatin käyttöohjeet löytyvät myös etähallintapalvelusta.

Smartbox Cloud -palvelun avulla pystytään muokkaamaan asiakkaille lähtevät nouto -ja tuontiviestit. Viestiin voidaan liittää lisätietoja, ajankohtaisia tarjouksia tai vaikka linkki nettisivuille. Palvelun avulla voidaan lähettää myös asiakkaille muistutusviesti, mikäli tuotetta ei ole noudettu.

Etähallintapalvelusta pystyy myös luomaan raportteja eri aikaväleiltä automaatin käytöstä. Raporttien avulla pystytään arvioimaan noutomäärien kehitystä ja noutopalvelun suosiota asiakkaiden keskuudessa. Etähallintapalvelun avulla voidaan myös seurata asiakastyytyväisyyttä, koska automaatilla on oma asiakastyytyväisyys kysely, joka tulee aina asioinnin lopuksi.

Smartbox automaatti saadaan aina osaksi asiakkaan taustajärjestelmiä

Smartboxin ohjelmistotiimi hoitaa tarvittavat ohjelmistojen ja taustajärjestelmien integraatiot niin, että automaatti toimii sulavasti osana käytössä olevia järjestelmiä. Smartbox automaatti on aina integroitavissa asiakkaan taustajärjestelmiin, kuten verkkokauppaan. Ohjelmistotiimimme on tehnyt useita integraatioita vuosien aikana esim. hoitotarvikealan hallintajärjestelmiin ja asuntojen avainhallintajärjestelmiin.