Miten Smartbox toimii?

Smartboxia käyttävän yrityksen tai organisaation edustaja jättää tuotteensa Smartbox-noutoautomaatin lokeroon. Vastaanottaja saa tekstiviestinä avauskoodin ja noutaa tuotteen lokerosta silloin, kun se hänelle sopii. Smartboxia voidaan käyttää myös tuotteiden jättöön. Esimerkiksi puhelimensa huoltoon tuova asiakas voi sopia puhelimen jättämisestä Smartbox-lokeroon. Lokero avautuu koodilla, jonka asiakas saa tekstiviestinä puhelimeensa.

Lisäpalveluna lokero voidaan avata myös skannaamalla niin ikää tekstiviestinä tuleva QR-koodi, jolloin asiakkaan ei tarvitse koskettaa automaattia.

Tarvittaessa automaattia voidaan käyttää myös siten, ettei asiakkaan tarvitse koskettaa lokerikkoon ollenkaan. Tällöin asiakas saa tekstiviestillä QR-koodin, ja lokero avautuu, kun QR-koodin näyttää Smartboxissa olevalle lukijalle.

Smartboxin käyttö sujuu helposti

1 Asiakkaan kanssa sovitaan, millä aikavälillä tuote on noudettavissa Smartboxista.

2 Tuote jätetään lokeroon.

3 Asiakas saa avauskoodin tekstiviestinä ja voi noutaa tuotteen, kun se hänelle sopii.

4 Kun asiakas on noutanut tuotteen, tieto noudosta päivittyy lokiin, jota palveluntarjoaja voi etänä seurata.

5 Asiakkaalle voi lähettää halutessaan etähallintapalvelun kautta muistutusviestin.