Smartbox automaattien asiakastyytyväisyys on ollut huippuluokkaa viimeisen puolen vuoden aikana
On tullut aika julkaista viimeisin asiakaspalauteraporttimme. Raporttiin keräsimme viimeisen puolen vuoden ajalta Smartbox automaattien käyttömäärät ja annetun asiakaspalautteen. Smartbox automaateista on noudettu tavaroita enemmän kuin koskaan ja automaatilta nouto on yleistynyt eri toimialoilla jo erittäin tärkeäksi osaksi palvelua.
Asiakaspalautetta saatiin tuhansilta Smartbox noutoautomaatin käyttäjiltä viimeisen puolen vuoden aikana. Kokonaisuudessaan palautteen jätti 17.3% prosenttia käyttäjistä, joka voidaan katsoa hyväksi palautteenantoprosentiksi asiakastyytyväisyyskyselystä. Asiakaspalautteen keskiarvoksi muodostui huikeat 3.91/4, josta voidaan jo päätellä että asiakkaat todella pitävät Smartbox automaatista noutovaihtoehtona. Verrattuna viime vuodelta otettuun asiakaspalautteeseen, on luvut hieman parantuneet. Viime vuonna otetussa samankaltaisessa raportissa asiakastyytyväisyys oli 3.8/4. Tavoitteenamme on tietenkin täydellisyyttä hipova asiakaspalaute ja pyrimme kehittämään automaattia ja sen toimivuutta eri käyttötarkoituksissa niin, että palaute olisi jatkossakin erinomaista.
Smartbox automaatilla asiakaspalautteen kerääminen on todella helppoa
Smartbox automaatilla asiakaspalautteen kerääminen on pyritty tekemään mahdollisemman helpoksi. Asiakkaalle kysely tulee automaatilla heti, kun asiakas on näppäillyt noutokoodin automaattiin ja siihen vastaaminen vaatii vain yhden painalluksen. Tämän myötä palaute on nopeaa antaa ja kasvattaa palautteenantoprosenttia. Noutoautomaatin kautta kerätyn palautteen saa kerättyä raportiksi halutulta aikaväliltä Smartbox Cloud -etähallintapalvelusta. Palvelu tulee automaatin hankkineelle yritykselle käyttöön ja sen avulla työntekijä pystyy hallitsemaan automaattia.
Smartbox automaatin asiakastyytyväisyyskyselyssä käytetään suosittua neljän hymiön tapaa (Kuva 1), jossa asiakas valitsee parhaiten omaa tunnetilaansa vastaavan hymiön. Yksinkertaisella asiakastyytyväisyyden mittaamisella heti automaatin käytön jälkeen saadaan asiakkaan reaaliaikainen tunnetila palvelusta. Kysely on esillä muutaman sekunnin ja jos asiakas ei vastaa kyselyyn niin näyttö palaa normaaliin tilaan.